Akcyza na olej napędowy, według krajów UE Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów o pojemności 1000 litrów
Silniki wysokoprężne często mają wyższe wskaźniki Kfz Steuera w porównaniu z silnikami benzynowymi, więc pojazd benzynowy lub hybrydowy może być bardziej ekonomicznym wyborem. Ponadto nowsze modele są zwykle bardziej oszczędne niż starsze, dlatego przy dokonywaniu wyboru należy wziąć pod uwagę wiek i stan pojazdu. Osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności mogą uzyskać 50% ulgę w podatku od pojazdów lub nawet zwolnienie z płacenia podatku. Właściciele pojazdów elektrycznych zarejestrowanych przed 31 grudnia 2025 r. są zwolnieni z płacenia podatku do 31 grudnia 2030 r.
Samochód traktuje się jako aktywo leasingobiorcy, jeżeli ustalony okres leasingu jest krótszy niż 2 lata lub dłuższy niż 4,5 roku. Samochód musi być ewidencjonowany przez leasingobiorcę także wtedy, gdy okres leasingu wynosi co najmniej 2 lata, ale mniej niż 4,5 roku i jeżeli opłaty leasingowe uiszczane w dodatkowym okresie leasingu nie przekraczają zamortyzowanej ceny zakupu samochodu. Sposób księgowania W różnych rozporządzeniach niemieckiego Ministerstwa Finansów niemieckie organy podatkowe uregulowały zasady podatkowe i księgowe dotyczące leasingu rzeczy ruchomych.
Zwolnienie 100% podatku od nowych pojazdów dla pojazdów hybrydowych napędzanych energią elektryczną. Stawka ryczałtowa dotyczy pojazdów zaprojektowanych i zbudowanych do przewozu rzeczy i posiadających maksymalną masę całkowitą Akcyza za samochód z Niemiec nieprzekraczającą 3,5 tony nieujętych powyżej oraz samochodów kempingowych (13,30% wartości). Stawki wahają się od 2,7% ogólnej ceny konsumenckiej pojazdu w przypadku samochodów emitujących 0 g/km lub mniej do 48,9% w przypadku samochodów emitujących 360 g/km lub więcej. Zerowa stawka VAT dotyczy paliw do statków powietrznych wykorzystywanych przez linie lotnicze zajmujące się głównie międzynarodowym przewozem osób lub towarów za wynagrodzeniem. W przypadku lotów prywatnych/rekreacyjnych pokazane są obie stawki za paliwo JET A-1 i AVGAS.
Względy energetyczne i środowiskowe doprowadziły do dostosowania opodatkowania w zależności od efektywności paliwowej pojazdów, emisji CO2 i zanieczyszczeń. Wprowadzono także podatki od użytkowania dróg, aby zarządzać zewnętrznymi kosztami transportu i zwiększyć dodatkowe dochody. Ten system opodatkowania skutkuje niewiarygodnie wysokimi podatkami dla pojazdów z silnikami większymi niż 3000 cm3 (ponad 6000 RON rocznie) i niskimi podatkami dla silników mniejszych niż 2000 cm3. Przykładowo, właściciel pojazdu o pojemności 4000 cm3 będzie musiał zapłacić 5800 RON rocznie, w porównaniu do 480 RON rocznie, które będzie musiał zapłacić ktoś, kto jest właścicielem pickupa (również użytkowego) o tej samej pojemności 4000. Głównym wymogiem prawnym, aby pojazd mógł zostać uznany za pojazd użytkowy, jest to, że musi mieć przestrzeń ładunkową oddzieloną od pasażerów i nie można uzyskać do niej dostępu z wnętrza pojazdu.
Na potrzeby tej tabeli „loty prywatne/rekreacyjne” oznaczają loty, które nie są uznawane za loty komercyjne. Władze stanowe i lokalne mogą nakładać okresową rejestrację, licencje operatorów, opłaty za parkowanie i inspekcje, a także podatki od nieruchomości. Obniżka podatku dla seniorów (-80%) oraz pojazdów nabytych do przewozu rodzin z czwórką i więcej dzieci (-50%).
Comments
Post a Comment