Informacje celne Federalne Ministerstwo Spraw Zagranicznych
W niektórych przypadkach płacona akcyza jest obliczana na podstawie akcyzy z innego kraju. Zapewniając zachęty podatkowe na rzecz czystszych i bardziej ekologicznych pojazdów oraz wsparcie dla potrzebujących, niemiecki rząd demonstruje zaangażowanie w promowanie zrównoważonych praktyk i promowanie dostępności w sektorze transportu. „Kraftfahrzeugsteuer” (Kfz Steuer) jest istotną częścią niemieckiego federalnego systemu podatkowego, ale dlaczego należy go płacić i jak to działa? W tym artykule zagłębiamy się w niuanse Kfz Steuer, wyjaśniając, dlaczego jest on niezbędny, jak jest obliczany, jak go potencjalnie zmniejszyć lub uniknąć, a także wskazówki dotyczące minimalizacji tego wydatku. Jeśli sprzedasz swój pojazd, wyeksportujesz go lub wyrejestrujesz (tj. zgłosisz go jako terenowy), będziesz zobowiązany do zwrotu zapłaconej nadwyżki podatku.
Twoje dane logowania nie upoważniają Cię do dostępu do tej treści w wybranym formacie. Dostęp do treści w tym formacie wymaga aktualnej subskrypcji lub wcześniejszego zakupu. Wracając do Niemiec, w ramach diety podróżnej przywozi jedynie pamiątki. Parkuje samochód tuż za granicą i wraca do Szwajcarii do najbliższego hipermarketu, aby kupić kolejne pamiątki. Jeżeli przewożone przez Ciebie towary przekraczają limit podróżny, musisz zapłacić cło importowe. Substytuty wyrobów tytoniowych Substytuty wyrobów tytoniowych to produkty nadające się do spożycia w postaci aerozolu lub pary wytwarzanej za pomocą urządzenia.
Podatki samochodoweSamochody zarejestrowane w Niemczech podlegają podatkowi samochodowemu. Ponadto samochody zarejestrowane za granicą podlegają niemieckiemu podatkowi samochodowemu, jeśli są użytkowane w Niemczech przez okres jednego roku lub dłużej. System opodatkowania samochodów jest dość złożony, obejmuje szereg ograniczonych zwolnień dla samochodów o niższej emisji szkodliwych substancji, a łącznie istnieje ponad 40 różnych stawek podatkowych. Samochody spełniające normy emisji spalin Euro III lub Euro IV (Dyrektywa 98/69/EG) lub samochody o niskim zużyciu benzyny korzystają z ograniczonego zwolnienia z podatku samochodowego.
Z drugiej strony dotacje na zakup pojazdów nisko- i bezemisyjnych pomogły przyspieszyć upowszechnienie pojazdów typu BEV w Europie i występują w 23 z 31 krajów. Malta ma najwyższą w Europie dotację na zakup pojazdów zeroemisyjnych (11 000 euro), a Rumunia drugą co do wielkości (10 200 euro). Francja, Włochy i Rumunia to jedyne kraje, które nadal korzystają z dotacji na zakup konwencjonalnych pojazdów ICE. Jeżeli dokonałeś wewnątrzunijnej dostawy lub wyeksportowałeś samochód, od którego zapłacono akcyzę w Polsce, z tytułu importu przez osobę fizyczną właściwym organem będzie naczelnik urzędu skarbowego właściwy ze względu na Twój adres zamieszkania. W przypadku oleju napędowego obowiązuje podatek od składowania w wysokości 0,008/l, który nie jest wliczony w wymienioną stawkę akcyzy.
Aby otrzymać zwrot pieniędzy, musisz upewnić się, że Ty lub kupujący złożycie zawiadomienie o sprzedaży do organu rejestrującego pojazd. Rozporządzenie UE z 1996 roku nakłada na producentów obowiązek dostarczania samochodom zakupionym na terenie UE certyfikatu umożliwiającego import tych samochodów do innych krajów UE bez konieczności przechodzenia przeglądu technicznego. Powinieneś postarać się o to dla swojego nowego lub używanego pojazdu, aby umożliwić jego sprowadzenie do Niemiec.
Na przykład, jeśli wnuk właściciela pojazdu korzysta z Akcyza za samochód z Niemiec samochodu i jest odpowiedzialny za płacenie podatków. Obniżona stawka wynosząca jedynie 15 procent ad valorem jest pobierana od towarów, na które przyznano specjalne ulgi taryfowe – zwane preferencjami. W transporcie, podobnie jak w innych obszarach gospodarki, opodatkowanie jest jednym z najważniejszych narzędzi generowania zmiany zachowań i odgrywa ważną rolę w przechodzeniu na samochody elektryczne w Europie. Podczas gdy kraje takie jak Dania, Holandia i Norwegia od dawna przyjęły inteligentną politykę podatkową, która doprowadziła do wysokiego poziomu wykorzystania pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami (BEV) w ich krajach, inne, takie jak Bułgaria i Cypr, robią niewiele, aby karać samochody zanieczyszczające środowisko. Warunek ten uważa się za spełniony, jeżeli samochód posiada urzędowe tablice rejestracyjne kraju UE, w którym został zarejestrowany, z wyłączeniem tymczasowych tablic rejestracyjnych.
Jeżeli okaże się to niemożliwe, prosimy o przedstawienie dowodu, że w tym czasie nie można było importować towaru, przy czym wpisu należy dokonać niezwłocznie po usunięciu przyczyny opóźnienia, nie później jednak niż w ciągu 3 lat od faktycznego przenosić. Powyższe zasady nie mają wpływu na przepisy celne dotyczące zwyczajowych rzeczy osobistych podróżnego. Należy pamiętać, że istnieją specjalne przepisy dotyczące importu niektórych przedmiotów, takich jak broń palna, karabiny, amunicja, maszyny do produkcji takich artykułów, zwierzęta domowe, rośliny itp. Choć powszechnie określa się je jako „veiavgift” („podatek drogowy”), w Norwegii nigdy nie istniał żaden podatek drogowy. Przykładowo w 2013 r. roczny podatek za model BMW 330D z 2004 r. wyniósł 224 euro.
Comments
Post a Comment