Podatki od gazu w Europie 2023 Stawki podatku od paliwa: benzyna i olej napędowy
Zarówno Wielka Brytania, która nie jest już częścią UE, jak i Belgia nakładają tę samą stawkę na oba rodzaje paliw, podczas gdy tylko Słowenia opodatkowuje olej napędowy wyższą stawką niż benzynę bezołowiową. W UE średnia akcyza na gaz wynosi 0,53 euro za litr (2,19 dolara za galon), a średnia akcyza na olej napędowy wynosi 0,43 euro za litr (1,76 dolara za galon). Wysokość należnego cła wynika z wyceny towaru dla celów celnych (czyli „wartości celnej”) oraz obowiązującej w każdym przypadku stawki celnej. Wyceny dokonuje się zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi ustalania wartości celnej. Jeśli Twój pobyt będzie dłuższy, niezależnie od tego, czy samochód jest importowany bezcłowo, czy nie, musi zostać zarejestrowany w lokalnym urzędzie rejestracji pojazdów mechanicznych (Kfz-Zulassungsstelle) i przejść badanie techniczne pod kątem przydatności do ruchu drogowego i bezpieczeństwa, a także emisji spalin próba kontrolna. Może to oznaczać, że niektóre samochody (zwłaszcza samochody północnoamerykańskie) mogą wymagać modyfikacji, aby spełniały niemieckie normy dotyczące takich rzeczy, jak reflektory, emisja spalin, hamulce, rdza i opony.
Przy pierwszej rejestracji pojazdów elektrycznych (BEV, HEV, PHEV i FCEV) przyznawana jest premia. W przypadku samochodów dostawczych potrącenie następuje w oparciu o maksymalną masę całkowitą pojazdu w przypadku samochodów dostawczych o masie powyżej kg. Opłata skarbowa – różni się w zależności od stanu/terytorium – obliczana na podstawie masy tary (pojazdy ciężkie) lub wartości (pojazdy lekkie).
„Dobrze zaprojektowane podatki Akcyza za samochód z Niemiec mogą bardzo skutecznie zmniejszyć zanieczyszczenia i emisję gazów cieplarnianych” – sugeruje raport OECD dotyczący trendów w zakresie podatku konsumpcyjnego. W skali globalnej transport był odpowiedzialny za 25% bezpośredniej emisji CO2 ze spalania paliw w 2018 roku, głównie transport drogowy według ITF Transport Outlook. W tym przypadku ostateczna cena ze wszystkimi podatkami wahała się od 21 494 euro w Niemczech do 46 393 euro w Turcji. Wielka Brytania nakłada najwyższą akcyzę na olej napędowy, wynoszącą 0,62 euro za litr (2,55 dolara za galon), następnie Włochy (0,62 euro za litr lub 2,54 dolara za galon) i Belgia (0,60 euro za litr lub 2,47 dolara za galon). Przesyłki niehandlowe o wartości powyżej 45 euro oraz wszystkie przesyłki handlowe podlegają podatkowi importowemu.
Wartość rynkową ustala się na podstawie średnich cen stosowanych w obrocie nieruchomościami tego samego rodzaju i rodzaju, z uwzględnieniem ich lokalizacji, stanu i stopnia zużycia, bez potrącania długów i opłat. Podstawą obliczenia nabycia jest cena zapłacona za pojazd. Co do zasady, zapłaconą ceną jest kwota wskazana na fakturze; jednakże koszty dodatkowe (takie jak transport lub prowizja) naliczone Państwu przez dostawcę również stanowią część podstawy wymiaru. Należy zauważyć, że standardowy podatek konsumpcyjny (NoVA) nie jest już uwzględniany w podstawie wymiaru podatku VAT. W przypadku nabycia przez dealera, niezależnie od tego, czy pojazd jest nowy, czy używany, obowiązują ogólne przepisy regulujące wewnątrzwspólnotową sprzedaż towaru.
Samochody spełniające normę Euro III zarejestrowane przed 1 stycznia 2001 r. korzystają ze zwolnienia podatkowego w wysokości 125 euro, które w przypadku samochodów z silnikiem wysokoprężnym wynosi 250 euro. Samochody Euro IV zarejestrowane przed 1 stycznia 2005 r. korzystają z całkowitego zwolnienia z podatku w wysokości 300 EUR, które wzrasta do 600 EUR w przypadku samochodów z silnikiem Diesla. Samochody trzylitrowe uzyskują całkowite zwolnienie z podatku w wysokości 500 euro (niezależnie od rodzaju silnika).
Comments
Post a Comment